PrilikaRecenzijaromanvijesti

Recenzija Prilike – Sovin kutak

Tina Primorac – Velika tajna Pona: Prilika

Nakon bijega iz svijeta Pona, Neva i njezino društvo razdvojit će se nakon što Nevu odvedu stanovnici sela čiju glavnu riječ vodi starac imena Medon. Spasivši ju od zle Deze, sklonit će ju na sigurno. Mladić koji će biti zadužen za Nevu, također imena Medon, mladoj će djevojci zadavati glavobolje odbijanjem odgovaranja na njezina pitanja. No ono što posljednji Orior ne zna jest da je sve to dio škole koju mora proći kako bi bila spremna na borbu protiv Tame.
Daleko od Neve, njezin brat Iter i ostatak prebjega zatočeni su u kući zle Deze i njezine kćeri Sofije. Iskoristivši Dezino odsustvo i pokušaj provale u kuću, muškarci će skupa sa Sofijom pobjeći u potragu za nestalom Nevom. Potraga će ih dovesti upravo do Medonovog sela. No, priča tu tek počinje.
Daleko s druge strane mosta, u svijetu Pona, događaju se velike stvari. Velike se tajne skrivaju unutar Nevine obitelji u kojoj nema sklada otkako je djevojka pobjegla. Iako u kućnom pritvoru, Rigid i njegova obitelj i dalje smišljaju kako pronaći izgubljenu kćer i sestru. Tu je još i jedan mračni dom za nezbrinutu djecu koji krije svoje tajne pod okriljem Tame. Borba koja predstoji Nevi, prijeti i svijetu Pona, a izdajnici su na svakom koraku.
U priču će se uplesti lovci na glave koji se zovu Boemima, zli Kadamije i jedan poseban skup dobročinitelja koji se kriju iza imena Kamene zvijezde. Tko je na strani dobra, tko je na strani zla, kome treba vjerovati, a koga poraziti, i što kada naši junaci otkriju kako svijet u kojem žive nije ono što su cijeli život mislili te da se velika tajna njihovog svijeta krije u davno nestaloj knjizi? Odgovore na neka od tih pitanja saznat ćemo na stranicama Prilike, ali i nastavka koji nam autorica uskoro donosi pod naslovom Potraga.

Nakon zimske, lagane Spoznaje, u Prilici radnja ubrzava tempo. Nakon nekolicine likova u Spoznaji, Prilika nam donosi pregršt raznih likova s obje strane dobra i zla, ali i sudbonosnog mosta. Nakon otkrivanja tajne o sebi u Spoznaji, Neva će u Prilici doznati neke nove tajne o svijetu u kojem živi i o ljudima koji ju okružuju, ali i o borbi koja ju čeka. Na kraju Spoznaje ispratili smo Nevu i njezinu pratnju u novi svijet u kojem se i dinamika priče mijenja. I dalje je posljednji Orior u središtu priče, no sada otkrivamo i nove likove koji su itekako važni za priču, a pokazat će se presudnima za Nevin život.

Baš kao Spoznaja, i Prilika obiluje bogatim i burnim dijalozima koji čine glavni dio priče i kroz koje saznajemo presudne informacije. Baš kao u Spoznaji, i u Prilici ćemo svjedočiti Nevinom osobnom rastu i razvoju, no ovaj puta će joj se još neki likovi pridružiti na putu samootkrivenja. Baš kao Spoznaja i Prilika me uvukla u sebe i potpuno obuzela svojom dinamikom, vještinom pripovijedanja, bogatstvom i kompleksnošću likova i nezaobilaznom radnjom, temom, koja će (baš kao i Spoznaja) na zadnjim stranicama ostaviti neutaženu glad za daljnjim razvojem priče. Zato mi ne preostaje ništa drugo nego strpljivo čekati dan kada će Potraga ugledati svjetlo dana da otkrijem što junake ovog serijala čeka na njihovom daljnjem putu.

Apsolutno sve pohvale autorici za održavanje uzbuđenja i napetosti i u nastavku jer dobro znamo da je rijetko koji serijal preživio neizbježno razvodnjavanje nastavaka nakon onog s kojim je sve počelo. Prilika predstavlja suštu suprotnost toj teoriji jer je daleko dinamičnija, puno više otkriva i nudi puno više akcije nego njezina prethodnica koja nas je uvela u ovu prekrasnu priču. Od mene sve pohvale i preporuke za ovaj serijal koji s punim pravom može stati uz bok nekima od najljepših djela svjetske fantasy književnosti.

Velika tajna Pona