RecenzijaSpoznajavijesti

Recenzija Spoznaje na stranici Čitateljica

TINA PRIMORAC: VELIKA TAJNA PONA – SPOZNAJA

Ako ste voljeli i još uvijek volite bajkoviti svijet Ivane Brlić Mažuranić, obećajem da će vam se pisanje Tine Primorac itekako svidjeti. Temom moderni fantasy roman radnja je o jednom bajkovitom svijetu u jedno posve neodređeno vrijeme koje lako može biti prošlost, sadašnjost ili budućnost. Bajkoviti su opisi i ljudi i prirode, no nema ničeg magičnog, ni čarobnih elemenata, ni nadnaravnog što bajku čine bajkom. Važna je priča i to priča koja nosi itekakvu poruku iliti spoznaju kao što i sam naslov govori.

Mladi autori poput Tine Primorac, kojoj se možete javiti i na Fb stranici Velika tajna Pona itekako zaslužuju pažnju. Pisana joj riječ nije strana, ali riječi u ovoj knjizi uplela je u jednu neodoljivu priču u kojoj ćete uživati od prve do posljednje stranice. I kad dođete do zadnje stranice slutite da nije kraj i da ono najbolje tek dolazi. Naime, u međuvremenu izašao je i drugi dio od najavljenih pet nastavaka ove knjige.

Jezik, dijalozi, opisi su upotrebljeni savršeno. Opisi vam golicaju maštu i djeluju tako stvarno i primamljivo i lako se možete zamisliti dijelom tog čarobnog svijeta. Dijalozi su važan dio priče, savršeno karakteriziraju likove te daju dojam stvarnosti i ljudskosti. Odabirom imena glavnih likova i nositelja radnje autorica ih je već u samom početku okarakterizirala. Neću vam odati puno radnje jer ovo je knjiga koju vrijedi pročitati.

Odgonetnut ću vam samo da se radnja vrti oko istine, oko života u laži i slobode. Isplati li se biti slobodan i živjeti u laži u jednom totalitarnom sustavu ili biti slobodan u tamnici.

Likovi su povezani s toliko mnogo veza koje u početku niti ne slutite. Nositelj radnje je mladi ženski lik Neva za koju slutite da je posebna i da ju čekaju velike stvari. A kad u radnju dodate beskrupuloznog i okrutnog oca, jednog očinski raspoloženog Čuvara, jednog pitomog sokola, jednog hrabrog gorštaka i njegovu neopisivo hrabru i pronicljivu ženu, jednog mladog čovjeka koji je svojim činom želio nešto potaknuti i promijeniti, a sve to uklopite u jedan neopisivo lijep i čaroban krajolik, a sve u svrhu traganja za istinom s ponešto nevjerojatnih negativaca evo vam priče u kojoj ćete uživati.

Priča od prve do posljednje stranice doslovce teče, ne ostaje ništa nerazriješeno, sve se polako vrti i zaokružuje u jednu nevjerojatnu cjelinu u kojoj ništa nije nedorečeno. Sve što očekujete i dobijete i još puno više u samom doživljaju. Svaka riječ ima svoju svrhu, u ovoj knjizi hrvatski jezik je prikazan u svoj svojoj punini i ljepoti. Uistinu, autorica je svo bogatstvo našeg jezika maestralno ukalupila u priču čiji drugi dio počinjem čitati kroz koji dan.

Možda vrijedi spomenuti da je Tina Primorac knjige izdala u vlastitoj nakladi.

Radnju sam obećala ne odgonetnuti, ali ovo su riječi same autorice kojima vas upoznaje sa svojim djelom i poziva na čitanje.

”U utrobi vječne zime mir je pronašlo neobično pleme prozirnih ljudi, nestvarno lijepih, stopljenih s krajolikom koji ih okružuje. Pričaju svoju priču, s koljena na koljeno prenose predaju na kojoj temelje sustav u kojem žive.
Ali samo je jedno pitanje bilo dovoljno da se probije površina ispod koje se pokazao ponor satkan od laži.
Istina je započela svoju potragu, pronašla pukotine i ugrozila dobro skrivene tajne.
Jedna je djevojka rekla „Ne“ lažima, jedan je čovjek odlučio prihvatiti priliku koju mu je život ponudio, jedna je osoba spremila pismo što je nosilo smrt, jedna je žena pristala ispraviti greške svoje prošlosti, jedan je mladić odlučio pobjeći.
Hoće li istina biti jača od spletki koje su zarobile srce bajkovitog kraja otkrit će velika potraga koja je započela u zabačenoj kuli, iza teških rešetaka, u zatvoru među čijim se zidinama probudila sloboda. Odgovor je skriven u napetoj priči koja na rubu smrti stvara život za koji se isplati boriti.”

fb citateljica